28. februar 2015

D R I K . Kilde til styrke

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ovenpå et mildest talt vildt døgn havde jeg brug for noget at styrke mig på, da jeg kom hjem. Min kæreste valgte at tage i byen og styrke sig på øl i sin 'mandeklub' mens jeg valgte en anden vej; juice.   I   A M   I N   L O V E .
Denne lille lækre sag indeholder grøntsager jeg sjældent kunne få ned rå (jo ok, spinat kunne jeg godt), men alligevel fungerer de vildt godt sammen i juice. Vi snakker spinat og knoldselleri. To super cool grøntsager med hver deres smagsnuancer - både i rå og tilberedt stand, men i juice får de altså en helt ny dimension koblet på, som jeg ikke lige havde set komme. Det skal ikke forklares. Det skal prøves.

½ agurk
2 lime
En kvart knoldselleri, lidt mere hvis du tør
2-3 æbler
6-8 frosne spinatkugler
 
. Rens agurk, knoldselleri og æbler og skær det ud i passende stykker.
. Pres lime og kør det hele igennem juiceren. Hvis ikke du ejer en juicer, kan du blende det hele sammen, evt tilsætte ½ dl vand og derefter sigte massen sådan, at du får skilt pulpen fra juicen - eller drikke det som det er, som en smoothie.
. Nyd juicen mens den endnu er kølig fra den frosne spinat.
 
Alt efter hvor hardcore en juicer man er, kan man selvfølgelig skrue op og ned for grøntsager og frugt. Men denne her kan alle være med på.
 
Ha' en dejlig weekend.

Ingen kommentarer: