4. november 2013

K A G E . Mocca Makroner





Jeg elsker at bage. Og jeg elsker specielt at prøve nye opskrifter af, for det er så fedt at se, om de tanker jeg havde lykkeds. Denne opskrift på Mocca Makroner har jeg villet afprøve længe. Makronerne bliver sprøde, søde, chokoladerige og med en dejlig mild smag af kaffe. Prøv dem!

150 g mandler
100 g mørk chokolade
3 æggehvider
200 g sukker
1 spsk kold, stærk kaffe

. Mal mandlerne. Jeg bruger en minihakker - den er perfekt i størrelsen, så når man bor småt, som jeg gør, optager den ikke for meget plads.
. Bryg en god stærk kaffe. Tag en spiseskefuld fra til afkøling og drik ellers en kop mens du pisker æggehviderne.
. Pisk æggehviderne stive og pisk derefter sukker i, en teske ad gangen, til du får en flot, fyldig marengs. Min marengs blev så tyk, at den klatrede op af piskeren! Det tog mig ca 10 minutter, men det kan tage kortere eller længere tid alt efter hvor stærk din elpisker er.
. Smelt chokoladen over vandbad, og lad den køle lidt af.
. Vend mandler, chokolade og kaffe grundigt rundt i hviderne, til massen er ensartet.

. Sæt klatter med en teske på bagepapir, og flad dem lidt ud, så de bliver fine og runde.
. Bag makronerne ved 150 grader i ca 30 minutter. De skal være faste for at være færdige.
. Lad dem køle af på bagepladen og opbevar dem derefter i en tætsluttende dåse.

Ingen kommentarer: