19. april 2014

D R I K . Red Velvet Juice


Jeg er virkelig blevet glad for juice! Så meget, at jeg er gået på intens jagt efter en Slow Juicer, hvilket har resulteret i, at jeg har forelsket mig hovedkulds i en lækker sag fra Hurum. Men den er dyr, så indtil da, må jeg klare mig sådan som jeg har gjort indtil videre; ved at blende og presse det gennem en finmasket si (skal vi lige snakke gammeldags metoder?!).
Jeg kan ikke stå for farven i denne juice. Den er helt mørk og fløjlsagtig - sindssygt sexet. Og det samme er smagen.

200 g rødbede
100 g ingefær
2-3 appelsiner
1 citron
250 g frosne jordbær

. Pres appelsinerne og citronen.
. Skræl ingefær og rødbede og skær det i mindre stykker, så blenderen kan klare jobbet.
. Blend citrusjuicen sammen med ingefær, rødbede og jordbær og passér det hele igennem en finmasket si.
. Drik juicen med det samme, da den er dejlig kold og har flest vitaminer og mineraler i sig når den er friskpresset.

Ingen kommentarer: