1. februar 2014

D R I K . Den Brune Smoothie







































Jeg sad i lang tid og funderede over hvad jeg skulle kalde denne smoothie; skulle den hedde "Slamsmoothie" fordi den ligner .. slam? Skulle den hedde "Skindet bedrager smoothie" fordi den er så grim men smager så godt? Kært barn har mange navne, som man siger, og den smager altså godt! Så valget faldt på det den er; "Den brune smoothie". Det fik jeg forresten også lige redigeret ned fra "Den lortebrune smoothie" - og det var vidst meget godt.
Denne smoothie minder meget om min Army Smoothie, men er lidt grimmere og med lidt flere ingredienser. Den smager fantastisk og kan selvfølgelig varieres ud i det uendelige med hvad man nu lige har i sit køkken.

Saften fra 3 appelsiner
2 store spsk kogte hindbær
3-5 cm ingefær
Saften fra en lime
1 banan
6 klumper frossen spinat
1 kiwi med skræl
½ æble
1/4 mango uden skræl
Evt Apollinaris eller vand og isterninger til at fortynde med

På hindbærposen står der som regel, at man skal huske at koge bærrene før brug, så for at gøre livet let for mig selv, koger jeg en pose hindbær ad gangen og opbevarer dem på køl i en lufttæt boks. På den måde har jeg altid lige lidt hindbær ved hånden enten til smoothies eller på grød eller hvad jeg nu finder på.

. Skræl ingefær og blend det sammen med hindbær og appelsinsaft.
. Si hindbærkernerne og ingefærtrådene fra.
. Skræl banan og mango og vask kiwien grundigt. Det kan være en god idé at skære enderne af kiwien, men lad ellers skrællen sidde, for det er deri det sundeste sidder.
. Blend det sammen med resten af ingredienserne og smag til.
. Hvis din smoothie er blevet for tyk, kan du, når den serveres, fortynde den lidt med vand - her kan mælk og yoghurt absolut ikke anbefales!
. Hvis du får gæster og gerne vil servere en lidt smukkere smoothie, kan du udelade spinaten. Den er udelukket med fordi den er så pokkers sund!

Ingen kommentarer: